Kurumsal Kimlik Nedir ?
Kurumsal Kimliğin Önemi
Kurumsal kimlik, kurumsal iş hedeflerine uyum sağlamak ve kolaylaştırmak için kimliği korumak ve inşa etmek amacıyla kurumsal iletişimin öncelikli bir amacıdır. Kurumsal kimlik, markalaşma ve ticari markaların kullanımıyla görselleştirilir, ancak ürün tasarımı, reklam, halkla ilişkiler vb. gibi şeyleri de içerebilir. Kurumsal kimlik, pazarlamacıların markayla ilgili görsel bir ifadeyi tüketicilere iletmek için kullandıkları çok duyusal unsurlardır. Bu çok duyusal unsurlar, şirket adı, logosu, sloganı, hatta şirket binası, dekorları, personel kıyafetleri, şirket renklerini ve hatta bazı durumlarda müşteri ile muhatap olan çalışanların fiziksel görünümünü bile içerir. Kurumsal Kimlik ya zayıf ya da güçlüdür; Bu kavramı anlamak için, güçlü bir kurumsal kimliği neyin oluşturduğunu tam olarak düşünmekte fayda vardır. Kimliğiniz bir bütündür. Yukarıda saydığımız unsurlar, size garip gelse de inanın hepsi bir biri ile bağlantılıdır. Personelin kıyafeti ile kurumsal kimliğin arasındaki bağı anlamanız gereklidir. Bu sadece bir örnek olarak verilmiştir. Tüm bu unsurların bir araya gelmesi ile kurumsal kimliğiniz oluşur. Bu kimliğe sahip olmak ve kurumsal kimliğinizi kitleniz ile bütünleştirmek oldukça zor ve zaman gerektiren bir süreçtir. Bu süreci çok iyi analiz edip, kimliğinizin statüsünü korumanız gereklidir.
Etkileyici Kurumsal Kimlik Oluşturma
Teknoloji ve kitle iletişim araçları üstel oranlarda gelişmeye devam ettikçe, medyanın iş dünyasındaki rolü de artmaktadır. Medya, bir şirketin imajını ve itibarını güçlendirerek kurumsal kimliğin oluşumu üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Küresel televizyon ağları ve iş haberlerinin yükselişi, örgütlerin kamuoyunun temsil edilmesinin, belli örgütsel kimliklerin inşa edilmesini ve yapılaşmasını her zamankinden daha fazla etkilemesine neden olmuştur. Birçok şirket, medya dikkatini oluşturmayı ve kimlik oluşturma ve güçlendirme için bir araç olarak kullanmayı ve ayrıca yeni teknolojinin baskısı altında görüntülerini yeniden icat etmeyi tercih ediyor. Medya aynı zamanda bir kurumun sahip olduğu anlamları üretme ve yayma gücüne de sahiptir, bu nedenle paydaşlara örgütsel kimliğin müzakere edilmesini sağlar. Bunun yanı sıra kurumsal kimlik oluşturma da en etkili yöntem ise internet ve sosyal medyadır. Sosyal medyanın gücünü yadsıyan firmaların başarılı olma şansı oldukça düşüktür. Sosyal medya hesaplarında kullanılan görseller, logolar (bknz.) ve hatta her atılan post bile kurumsal kimlik hanenize artı veya eksi puan olarak yazılır. Sosyal medyayı kurumsal kimliğinizi geliştirmek ve güçlendirmek için kullanmayı hedefliyorsanız, mutlaka konusunda uzman bir dijital ajans ile çalışmanızı tavsiye ederiz. Profesyonel destek almazsanız, var olan kurumsal kimliğinizin itibarını düşürmeniz işten bile olmaz. Bu konuda çok dikkatli adım atmalısınız. Özellikle sosyal medyada yapacağınız her paylaşım, ekleyeceğiniz her içerik ve atacağınız her adım kurumsal kimliğinize etki edecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder