19 Temmuz 2018 Perşembe

Logo Tasarımcısı Nasıl Seçilir?

Logo Tasarımcısı Nasıl Seçilir?


Grafik dünyasında o kadar çok seçenek var ki, yüz binlerce seçenek arasından işinize ve size uygun bir logo tasarım grafikeri veya dijital ajansı seçmek gerçekten zor olabilir. Doğru tasarımcıyı bulmak, işinizi bir adım öne çıkarabilir. Bu hazırladığımız rehber hem logo tasarım ihtiyacı olan bireyler veya firmalar için yardımcı olacaktır, hem de şirket bünyesinde çalıştırmak üzere tasarımcı arayan şirketlerin insan kaynakları departmanı için faydalı olacaktır.


Deneyim

Önceki kimlik projeleri, tasarımcınızın hangi beceri seviyesinde olduğunun ve ne beklediğinize dair iyi bir fikir verecektir. Ancak bu, yeni bir tasarımcının en yüksek kalitede sonuçlar üretemeyeceğini söylemez. Bu nokta, diğer tüm unsurlarla birlikte düşünülmelidir. Aşağıda belirtilen noktalar, bu durumda güçlü bir portföy muhtemelen en iyi gösterge olacaktır. Tecrübeli ve deneyimli bir tasarımcı elbette ortaya güzel fikirler, iş sunumları ve görseller koyabilir ancak bu işe yeni başlayanların da aynı şekilde mükemmel sonuçlar çıkarabileceğini unutmayın. 

Olumlu Referanslar

En iyi reklam, kulaktan kulağa yayılan olumlu referanslardır. Bunu unutmayın. Daha önce kendisi ile çalışılan ve başarılı işler çıkaran bir logo tasarım ajansı ile çalışmanız elbette size artılar katacaktır. Çalışacağınız tasarımcının veya ajansın referanslarına mutlaka göz atmanız gerekir. Yapılan geçmiş çalışmaları inceleyin, bu çalışmalar sizi tatmin ediyor mu? İstediğiniz logoyu yapabilecek kapasitede mi? Tüm bu referanslar size mutlaka fikir verecektir.

Tasarım Süreci

Eğer bir tasarımcı size “ logonuzu birkaç saat içerisinde yaparım “ diyorsa, o tasarımcıdan uzak durmanız gerekir. Çünkü hiçbir logo birkaç saat içerisinde tamamlanamaz. Evet, aslına bakarsanız yarım saat hatta dakikalar içerisinde de yapılabilir ama ortaya çıkan çalışmaya logo denmez. Takip ettikleri bir logo tasarım süreci var mı, yoksa sadece hazır logolar mı üretiyorlar? Tipik bir süreç 48 saat altında olmaz. Her müşterinin farklı ihtiyaçlara sahip olacağı 'tipik' bir zaman dilimi yoktur, ancak küçük ve orta ölçekli işletmeler için kaba bir kılavuz 2-6 hafta civarında olacaktır.
Alınan ödüller ve sertifikalar
Logo tasarımı yaptırmak istediğiniz kişi veya ajans, bu konuda her hangi bir ödül aldı mı, başarıları nelerdir, sahip oldukları yerel veya uluslararası sertifikaları var mı, varsa bunları web sitesinde yayınlamış mı, tüm bu detayları mutlaka iş anlaşması yapmadan önce araştırmanızı tavsiye ederiz.

Fiyatlandırma

10 liraya logo yaparım diyen kim olursa olsun uzak durmanız gerekir. Hiçbir logonun gerçek fiyatı 10 lira etmez. Logo tasarımı bu kadar basit bir olay değildir. İçerisinde hayal gücü, emek, bilgi, tecrübe ve deneyim vardır. Zaman isteyen bir süreçtir. Ancak tüm bunları göz önünde bulundururken, size özel fiyat teklifi almayı ihmal etmeyiniz. Çünkü 500 liraya da logo yapılabilir 10.000 liraya da. Bu tamamen harcanacak olan zaman, emek ve içeriğe göre değişkenlik gösterebilmektedir.

Müşteri Hizmetleri

Hızlı müşteri desteği, logo tasarım konusunda çok önemlidir. Genelde elektronik yazışma şeklinde devam eder bu süreç. Yazdığınız epostalara ne kadar sürede cevap veriliyor, talepleriniz cevaplanıyor mu, size alternatif fikirler sunuluyor mu, tüm bunlar müşteri desteği konusunda oldukça önemlidir. Size önem veren ve işinizi önemseyen kişi veya ajanslar ile çalışmanızı öneriyoruz.

Profesyonellik
Yukarıda saydığımız maddelerin tamamına sahip olan bir logo tasarım uzmanı, gerçek anlamda bir profesyoneldir. Bu özelliklerin hepsine birden sahip olan bir dijital ajans, tasarım atölyesi  veya logo tasarımcısı bulduğunuz zaman, aradığınız kişi veya ajansı buldunuz demektir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Marka Tescil

Firmaların marka tescil için ilk başvurması gereken yer ise Türk Patent Enstitüsüne başvuru süreci ile başlamaktadır. Bu süreç içerisinde d...