23 Temmuz 2018 Pazartesi

Sosyal Medya Danışmanlığının Önemi


İşinizi sosyal medya üzerinden geliştirmenin bir takım riskler taşıdığını biliyor muydunuz? Bunu ilk duyduğunuzda şaşırabilirsiniz. Ama nasıl olur? Hani sosyal medya işlerimizi geliştirmek için en uygun ortamdı diyebilirsiniz. Evet, doğru. Ancak her işin bir riski olduğu gibi, sosyal medyanın da işinize olumsuz tepki ve etkileri olabilir elbette. İşte bu yüzden sıklıkla dile getiriyoruz, mutlaka sosyal medya danışmanlığı hizmeti veren bir ajans ile çalışmanız gerektiğini.


Sektörünüz, segmentiniz ve hedef kitleniz ne olursa olsun, müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin önemli bir kısmı sosyaldir.
Yakın tarihli bir Amerikan firmasının yapmış olduğu araştırmaya göre, Amerikan yetişkinlerinin% 68'inin Facebook kullanıcısı olduğunu tespit etti. 18 ila 24 yaşındakiler arasında,% 78'i İnstagram kullanıyor ve% 45'i Twitter ‘da yaşıyor. 65 yaş ve üstü Amerikalılar arasında% 37'si sosyal medya kullanıcıları. Tüm bu müşterilere erişim, özellikle yeni site içeriği için trafiği artırmanıza yardımcı olur. Yeni bir blog yayınladığınızda veya ana sayfanızı güncellediğinizde Google ile ziyaretçi çekişi yapmak biraz zaman alabilir. Bu, çok az müşterinin, yeni içeriği, ürün veya hizmetinizi bir sonraki aramaya kadar orada olacağını bileceği anlamına gelir. Sosyal medya yayınları, halkın yeni web içeriğinizi bulması ve sitenize tıklaması için bir fırsat sunar. Bu yayınlar öncelikle, takipçilerin ve ürününüzle ilgilenen kullanıcıların yayınlarında görüneceğinden, bu trafik genellikle çok hedeflenir. Sadece trafik sayınızı yükseltmez - çekmek istediğiniz ziyaretçi türünü getirir. Yani hedef kitlenizi oluşturur. Sosyal medya danışmanlığı hizmetleri arasında tüm bu saydığımız özellikler yer almaktadır.

Twitter ve İnstagram gibi etkili pazarlama araçları pazarlama gibi sosyal kanalları kılan bir parçası müşteri tabanı ile sahip olduğunuz etkileşimdir. Tweet'lerini ve durum güncellemelerini okuyarak, günlük yaşamlarına ve tüketici davranışlarına dair kavrayışlar kazanacak ve aşağıdaki gibi soruları yanıtlayacaksınız: Hangi ürünleri satın alıyorlar ve neden? Hangi hobileri var? Ne tür mesajlar paylaşmayı seviyorlar? Hangi web sitelerini ziyaret ediyorlar? Bu anlayışların açık pazarlama faydaları vardır. Müşterilerinizi anladığınızda, daha fazla içerik ve daha ilgi çekici gönderiler yazarak daha fazla trafiğe yol açabilirsiniz. Ancak, faydalar bazen pazarlama sorunlarının ötesine geçerek müşteri ağı noktalarını tanımlamanıza, satış dönüşümlerini geliştirmenize ve hatta ürün stratejinizi geliştirmenize yardımcı olabilir

Tüketiciler Twitter, Facebook ve Instagram'ı pazarlama ağları değil sosyal ağlar olarak görüyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizi ilk geliştirdiğinizde bu zor olabilir. Birçok şirket içgüdüsel olarak sıkı bir satış yaklaşımını benimsiyor, takipçilerine indirim teklif kodları, yeni ürün duyuruları ve müşteri yorumları ile katılıyor. Daha sonra, hesap yalnızca mütevazı trafik kazancı getirdiğinde, yalnızca markanın sosyal açıdan uygun olmadığını varsayıyorlar. Toplumu, müşterilerinize adım atmanın bir yolu olarak görmeyi bırakıp, onlarla bağlantı kurmanın bir yolu olarak görmeye başladığınızda, markanızı dönüştürebilir. Müşterilere sorularına cevap vererek, onları ilgili içerikle eğlendirip eğlendirerek ve hatta paylaşımlı ilgi alanları üzerinden bağlar kurarak yardımcı oluyorsunuz. Sektör liderleri ve etkileyicileri ile bağlantı kuracak, muhabirler için harika öyküler, destekçiler için üst düzey ürünler ve uzmanların takipçileriyle paylaşacakları ilginç konular oluşturacaksınız. Zamanla, bir markadan daha fazlası olacaksınız - bir topluluğun parçası olacaksınız. Ve bu süreçte sosyal medya danışmanlığı hizmeti alarak, tüm bu işlemleri uzman bir ekibe teslim edebilirsiniz. Sosyal medya danışmanlığının önemi oldukça büyüktür. Yukarıda bahsettiğimiz riskler, her an karşınıza çıkabilir ve kendiniz buna bir önlem almakta zorlanabilirsiniz. İşinizi profesyonel sosyal medya danışmanlığı veren bir ajansa teslim etmelisiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Marka Tescil

Firmaların marka tescil için ilk başvurması gereken yer ise Türk Patent Enstitüsüne başvuru süreci ile başlamaktadır. Bu süreç içerisinde d...